Critiquen qu'en TPA corríxase «fabas» por «habitas» a un neñu nuna conexón en directo

Europa Press OVIEDO

CULTURA

Inaciu Galán cosndiera que «correxir al falante qu'usa una pallabra n'asturianu ye un despropósitu que namás pue dase na TPA»

29 jun 2016 . Actualizado a las 18:07 h.

El presidente de l'asociación Iniciativa Pol Asturianu, Inaciu Galán, criticó esti miércoles la corrección nuna conexón en directo d'un programa de la Televisión del Principáu d'Asturies a un neñu que pronunció la palabra «fabas», posteriormente matizada pol reporteru: «las habitas».

Foi concretamente nel espaciu De viaje por los coles, emitíu dientro del programa De hoy no pasa. El reporteru pregúnta-y a ún de los neños qué ye lo que ta recoyendo y el neñu respuende: fabas. Esto son las habitas, comenta entós el reporteru.

Galán considera que «correxir al falante qu'usa una pallabra n'asturianu na TPA ye un despropósitu que namás pue dase na TPA». Al so xuiciu, «esti fechu, que nun ye más qu'otru exemplu de lo que ye cada día la TPA, con delles poques esceiciones, nun fai más que confirmar lo que venimos denunciando dende Iniciativa pol Asturianu».

N'opinión de Galán, «fai falta cambiar el modelu de la RTPA d'arriba a abaxo, facer una televisión que valga de ferramienta pa la normalización llingüística y que nun seya xusto lo contrario, un instrumentu de castellanización y afondamientu na diglosia y los prexuicios llingüísticos». «Va pocos meses presentamos un documentu con propuestes pal Mandatu Marcu de la RTPA con idees nesi sen qu'esperamos que se tenga en cuenta pa que coses como estes dexen de pasar», recordó.