La Voz de Asturias

12 rutes culturales per Xixón

Agora

La Voz Redacción

Xixón Turismu llanza la publicación CulRutes, qu'ofrece la oportunidá de descubrir los secretos de la villa de Xovellanos

07 Jul 2021. Actualizado a las 12:50 h.

Xixón Turismu llanza la publicación CulRutes. Rutes culturales per Xixon. Estes rutes permiten percorrer y conocer Xixón dende doce perspeutives mui distintes, pero siempre con un puntu en común: el patrimoniu históricu y cultural de la villa de Xovellanos. Unos itinerarios empobinaos a un espectru ampliu de persones, con intereses tan variaos como’l cine, la lliteratura, l’arte, la historia o el feminismu. Y too al traviés d’unes rutes culturales qu’ofrecen la oportunidá de descubrir los secretos de Xixón d’una forma entretenida y nunes poques hores. Ye una esperiencia que va gustar tanto a locales como a visitantes y que puede facese de forma individual o con familiares y amistaes.

Estos itinerarios percuerren les siete maraviyes de Xixon pa pasar un día en familia; amuesen cómo evolucionó la ciudá al rodiu de la vida y obra de les muyeres; permiten descubrir el patrimoniu modernista bayurosu qu’hai en Xixón; siguen los pasos de la figura más decisiva pa la villa: Gaspar Melchor de Xovellanos; recalquen los avances qu’esperimentó la ciudá nos dos últimos sieglos d’historia; espliquen el patrimoniu industrial, tan importante pal desarrollu económicu y social de la villa; desvelen percorríos interesantes al traviés de la periferia de Xixón; descubren los secretos del popular barriu de Cimavilla, cuna de pescadores, artesanos y cigarreres; proponen un percorríu que cautiva al traviés de les escultures y del arte urbanu de la ciudá; esponen cómo fueron los años de la Guerra Civil, dende’l golpe militar hasta la toma de Xixón poles tropes franquistes; recueyen dalgunos de los escenarios nos se rodaron películes emblemátiques y descubren ónde taben va años les sales de cine; y tamién falen sobre los llugares pelos que trescurren delles obres lliteraries que tienen a la ciudá como protagonista. 

La publicación puede descargase na páxina web del Conceyu o solicitase n’Infogijón. Amás, tien un códigu QR qu’enllaza cola web municipal pa les persones que quieran ampliar información. La edición tien tres versiones: castellanu, castellanu/inglés y castellanu/francés.

Esti trabayu enmárcase nel oxetivu de posicionar a Xixón como un destín turísticu cultural y sostenible y nuna de las llinies d’actuación tanto del Plan de Destín Turísticu Sostenible como del de Destín Turísticu Intelixente, reforzar el binomiu cultura/turismu pa potenciar un turismu cultural «responsable y sostenible» que seya fonte de riqueza pero dende’l respetu al patrimoniu y a la historia.


Comentar