Lanero: «Mientres nun haiga un Gobiernu, nun va haber Estatutu electrointensivu»

La Voz XIXÓN

AGORA

Javier Fernández Lanero
Javier Fernández Lanero Juan González

El secretariu de UGT Asturies remarcó la importancia de que les bonificaciones venceyaes al CO2 sían una realidá

06 ago 2019 . Actualizado a las 19:44 h.

El secretariu de UGT Asturies, Javier Fernández Lanero, encamentó en Xixón a que los partíos políticos estremen «intereses partidistes» pa que pueda formase un Gobiernu y s'apruebe l'Estatutu de la industria electrointensivo. Lanero, en declaraciones antes de participar nuna xornada d'UGT nel marcu de la Feria Internacional de Muestres d'Asturies, nel recintu ferial xixonés Luis Adaro, alvirtió de que «mientres nun haiga un Gobiernu nesti país, nun va haber Estatutu electrointensivu».

Insistió, nesti casu, en que l'Estatutu debe aprobalu'l próximu Gobiernu, nun sirve que lo faiga'l que ta en funciones. Remarcó, nesti sentíu, la importancia de que les bonificaciones venceyaes al CO2 sían una realidá. Coles mesmes, incidió en que'l costu de la enerxía ta rellacionáu colos problemes que tuvo Alcoa y colos que tien agora ArcelorMittal. Al so xuiciu, ye preciu qu'esti costu faiga posible que sía rentable producir n'Asturies, a lo qu'apuntó que va haber que trabayar duro. «Lo que ye inminente y necesariu ye tener Estatutu», repitió.

Alcoa

Preguntáu pola vienta d'Alcoa a Parter, destacó que se llegó a un alcuerdu que va seis meses paecía difícil. Apuntó, nesti sentíu, que se llegó a una solución que nun ye «definitiva». Lanero señaló qu'hai un plazu de dos años pa buscar nuevos nichos de mercáu y que s'establezan midíes que faigan que'l costu de la enerxía mengüe y que dexe que sía rentable producir aluminiu na rexón. «Queden dos años de trabayu», señaló, con referencia a controlar que los compromisos tienen de cumplise. Eso sí, amosó'l so deséu a que l'actividá de la empresa dexe dir más allá de dos años y dea pueda haber un plan de futuru pa tola plantiya.

Concertación social 

Al respeuto de la concertación social, tres el primer conceyu de toma de contactu d'esti pasáu llunes, recalcó qu'Asturies foi pionera en ponela en marcha nel país. Apostó, coles mesmes, por convertir les amenaces n'oportunidaes. Coles mesmes, resaltó la sintonía esistente ente los firmantes del alcuerdu de cara a faer una nueva concertación y d'evaluar lo fecho na vixente, que conclúi a 31 d'avientu. Abogó, eso sí, porque esta nueva concertación sía «más áxil, más clara, más medible y más eficaz», señaló. «Asturies tien grandes problemes y nun podemos cerrar los güeyos énte esa situación», apuntó, a lo qu'animó a falar más de les posibles soluciones pa convertir les amenaces n'oportunidaes. Convidó, coles mesmes, a «abandonar el mensaxe pesimista».

Nesta llínea, incidió en qu'Asturies se xuega «enforma», de la que manifestó que si bien hai déficits importantes, hai que ver cómo convertilos n'oportunidaes y centrar tolos esfuerzos n'estudiar cómo solucionalos, como pueda ser concretar con qué otres fontes enerxétiques alternatives y anovables se palían. Tocantes a la xornada d'UGT, esplicó que se realiza con sindicalistes colombianos que tán amenazaos nel so país y que participen nun programa de protección n'Asturies financiáu pol Gobiernu rexonal, pol que pasen na rexón una estancia de seis meses. Lanero vio necesario poner en relieve la so situación, yá que dalgunos d'ellos son asesinaos de vuelta al so país, informa Europa Press.