El PP gallegu celebra'l so modelu de convivencia de llingües cooficiales

La Voz

AGORA

El conselleiro de Cultura y Turismu de la Xunta de Galicia, Román Rodríguez,
El conselleiro de Cultura y Turismu de la Xunta de Galicia, Román Rodríguez,

El conselleiro de Cultura, Román Rodríguez, diz que «lo más importante ye que tamos nuna sociedá madura qu'usa dambes llingües con total llibertá»

28 sep 2019 . Actualizado a las 17:03 h.

El conselleiro de Cultura y Turismu de la Xunta de Galicia, Román Rodríguez, afirmó que ye «mui positivu» que'haya un usu mayoritariu «cada vez más de les dos llingües cooficiales», dalgo que reflexa «un modelu de convivencia»

Asina lo afirmó depués de conocer los datos de la encuesta «Conocencia y usu del gallegu», publicada esti vienres pol Institutu Galego de Estatística (IGE) y na que se pue ver que mengua la población que fala siempre gallegu, pero medra la que lo usa más que'l castellanu.

El conseyeru destacó que «pela primer vez» na serie histórica destaca «una medría del usu del gallegu nos últimos años» porque «se fala más gallegu qu'en 2013».

Nesti sentíu, incidió en que «hai un usu mayoritariu cada vez más de les dos llingües cooficiales», polo que ve l'escenariu sociollingüísticu en Galicia «tremendamente positivu».

«Reflexa un modelu de convivencia del usu de les dos llingües, que foi una de les prioridaes del nuestru Gobiernu», sorrayó pa considerar que «van na llinia bona» porque se fala más gallegu y más les dos llingües cooficiales.

Esto, consideró, «respuende a una llinia de trabayu que ta teniendo mui bonos resultaos». «Tamos énte una sociedá cada vez con un usu más normalizáu», afirmó, pa destacar a Galicia como «un modelu de convivencia no tocante a les dos llingües cooficiales».

«Cada vez les families y los mozos usen más el gallegu. Nesti sentíu tenemos una cierta esperanza de que'l restu d'informaciones constaten esti modelu de convivencia nel usu de les llingües», manifestó, pa insistir en que los datos del IGE «respuenden por una sociedá madura y un modelu de convivencia de les llingües n'harmonía y respetu».

Román Rodríguez resaltó que «ye la primer vez que na serie histórica repica l'usu del gallegu», llingua qu'emplea «trés cuartos de la población», polo que la ve una «sociedá billingüe».

«Lo más importante ye que tamos nuna sociedá madura qu'usa dambes llingües con total llibertá», sentenció, p'asegurar que Galicia representa la comunidá «onde la llingua propia tien una mayor conocencia y usu dientro de les trés comunidaes históriques». «La sociedá gallega ye un exemplu de moderación y d'usu de les llingües», concluyó'l conselleiro; informó Europa Press.