TVE diz que nun-y consta que «el bable» seya cooficial

L.O.

AGORA

El Defensor de l'Audiencia refuga l'usu de la toponimia tradicional na corporación

12 nov 2020 . Actualizado a las 19:58 h.

«No me consta que las Cortes Españolas hayan aprobado el bable como lengua cooficial» foi la rempuesta del Defensor de l'Audiencia de Radio Televisión Española al requerimientu del presidente d'Iniciativa pol Asturianu cuando-y pidió esplicaciones pol fechu que se nun s'utilizara la toponimia tradicional d'Asturies nes informaciones de la corporación pública.

Llera fixo pública la rempuesta al traviés de la so cuenta en twitter provocando munches reacciones y delles llamaes a sumase a unu pidimientu d'esplicaciones nesti sentíu, especialmente pol tonu de la rempuesta. El presidente d'Iniciativa recordó amás que «la toponimia tradicional ye oficial en 65 de los 78 conceyos d’Asturies. Asina lo recueye’l el BOPA y, na mayor parte de los casos, el nomenclator del Instituto Nacional de Estadística»

Ente les reacciones xunióse tamién la de la diputada por Asturies, Sofía Castañón, del grupu de Podemos quien afirmó que «Necesitamos la oficialidá pa que la nuesa llingua dexe de ser de segunda, pero la llei nun dexa duldes: la toponimia tradicional ye oficial en 65 conceyos y RTVE tien de respetala. Y los cargos públicos tienen la obligación de tratar a los falantes con criteriu y con respetu».

Finalmente el Defensor de la Audiencia en TVE disculpose

El cartel castellanizado y erróneo de Llamasanti

El ministerio de los topónimos inventados

Luis Ordóñez

La decisión del Ayuntamiento de Oviedo de aprobar el topónimo asturiano de la ciudad, Uviéu, ha despertado un debate (no del todo desinteresado) sobre la realidad lingüística de las denominaciones tradicionales de los lugares. En la prensa más conservadora se afirmó que se pretendía cambiar el nombre de la capital asturiana y el líder del grupo municipal del PP y exalcalde, Agustín Iglesias Caunedo, llegó a comparar la propuesta de la Xunta Asesora de Toponimia con la deriva secesionista en Cataluña, calificó de «Puigdemont asturiano» al actual primer edil, Wencesalo López y también añadió que Uviéu era un término «inventado».

Seguir leyendo