Un documental, dos llibros y dos esposiciones van reivindicar la figura de Nel Amaro na 42 Selmana de les Lletres

La Voz UVIÉU

AGORA

Cultura presenta la programación de la '42 Selmana de les Lletres', centrada en el homenaje a Nel Amaro
Cultura presenta la programación de la '42 Selmana de les Lletres', centrada en el homenaje a Nel Amaro Gobierno de Asturias

Se celebra ente'l 3 y 7 de mayu baxo'l lema «Nel Amaro, la voz comprometida» y cola coordinación de Xandru Fernández

26 abr 2021 . Actualizado a las 16:47 h.

La Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Turismu presentó'l programa de la 42 Selmana de les Lletres Asturianes, que se celebra ente'l 3 y 7 de mayu. Baxo'l lema «Nel Amaro, la voz comprometida», y cola coordinación de Xandru Fernández, la Selmana rinde homenaxe al escritor y artista mierense coincidiendo colos diez años de la so muerte y los 75 de la so nacencia.

La Dirección Xeneral de Política Llingüística ellaboró una programación alredor a l'actividá creadora tan estensa de Nel Amaro pa reivindicar la figura humana y artística del escritor mierense. Asina, la obra conmemorativa de la 42 Selmana de les Lletres va ser Pruebes d'autor. Les siete vides de Nel Amaro, un llibru integráu por siete artículos sobre Nel Amaro y el contestu cultural, social y políticu de la so obra, qu'incluye amás material gráfico abondo. Esti llibru, que se va presentar nel actu inaugural de la Selmana, va repartise de baldre ente quien compre un llibru o discu n'asturianu'l día 7 de mayu, Día del Llibru Asturianu.

Tamién nel actu inaugural, que se va celebrar el día 3 n'Auditoriu Teodoro Cuesta de Mieres, va proyectase un documental sobre Nel Amaro y va inaugurase una esposición onde se fai un percorríu pela vida y la obra del artista y la dómina na que se desenvolvió'l so llabor creativu al traviés de material gráfico, bibliográfico y audiovisual. La muestra, que s'inaugura en Mieres por ser el conceyu onde nació y vivió Nel Amaro, va poder vese depués en dellos llugares d'Asturies.

El mesmu día de l'apertura de la Selmana de les Lletres, la compañía Nun Tris va ufiertar tamién en Mieres una llectura dramatizada de la obra Antígona, por exemplu, cola que Nel Amaro ganó'l Premiu de Teatru de l'Academia de la Llingua Asturiana en 1991. Esta obra va grabase, poniéndose depués a disposición de los centros docentes pa la so visualización con fines didácticos.

El martes día 4, nel salón d'actos del Hotel d'Asociaciones de La Pola (L.lena), preséntase'l llibru Esperté ensin patria pa dormir ensin pruyimientos de conciencia, una antoloxía estensa de la obra narrativa, poética y teatral de Nel Amaro seleccionada pol escritor y profesor Xandru Fernández, y coeditada pola Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Turismu y Ediciones Trabe. Nesti mesmu actu, dellos performers y artistes visuales y de mail art van facer un homenaxe persingular al artista. Asina mesmo, en Llaboral Centru d'Arte, en Xixón, va inaugurase'l miércoles día 5 la esposición Nel Amaro-Postal/Visual, que recopila la so producción artística, incluyendo l'arte n'acción, la edición de publicaciones o la creación d'obres de poesía visual.

Gallego-Asturianu

En cuantes a la presencia del gallego-asturianu na Selmana de les Lletres, la Conseyería de Cultura editó l'antoloxía «Al aveiro d'un trabatel. Úa escoyeta de poesía contemporánea en gallego-asturiano», que recueye y ilustra una muestra de la poesía publicada en «Trabatel. Revista eonaviega de lliteratura». La obra va presentase'l miércoles día 5 na Casa de la Cultura d'As Figueiras (Castropol), y va repartise de baldre en llibreríes de la comarca Navia-Eo'l 7 de mayu, Día del Llibru Asturianu, al comprar un llibru nesa llingua.

El xueves día 6, n'Auditoriu Príncipe Felipe d'Uviéu, la Orquesta Sinfónica del Principáu d'Asturies (OSPA) ufierta'l «Conciertu de les Lletres Asturianes». Baxo la dirección del maestru Rubén Díez, la OSPA va interpretar Rapsodia asturiana y Don Quijote y la batalla de los rebaños, dambes de Leoncio Diéguez Marcos, y «Bricial, poema sinfónicu», de Guillermo Martínez.

La programación de la Selmana de les Lletres zárrase'l viernes día 7 en Llaboral Centru d'Arte, en Xixón, cola sesta edición d'Entaína a escribir, un concursu de microrrellatos improvisaos n'asturianu pa menores de 35 años, informa Europa Press.