¿Gallego-asturianu o eonaviegu?

F. Sotomonte

AGORA

F. Sotomonte

L'ALLA defende la referencia xeográfica «alloñada d'otres valoraciones que podríen interferir dando puxu a sensibilidades más encontaes nes cuestiones emocionales»

17 ago 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

Los nomes son importantes y dalgunos de los alderiques más complicaos nel pasáu y nel presente fueron pola forma na que se denoma daqué. Tamién les mesmes llingües. L'alderique sobre l'usu d'eonaviegu llegó a la Xunta Xeneral de la mano del diputáu de Podemos, Rafael Palacios, quien entrugó a la Conseyería de Cultura pola so preferencia por esta denomación frente a la de gallego-asturianu.

Na so respuesta, la conseyería destaca que «nos últimos tiempos obsérvase un usu cada vez mayor del términu eonaviegu per parte de persones y colectivos, ente ellos l’Academia de la Llingua Asturiana que fala, por exemplu, de la ellaboración del Diccionariu Eonaviegu nel que trabaya».

La conseyería consultó de forma previa a l'ALLA quien apostó en primer llugar pola denomación más usada coloquialmente na que se cita fala enonaviega pero, amás, destaca la consideración de «reforzar llegalmente el términu que vien usándose estos años con daqué éxitu en círculos más reducíos pero con resultaos aceptables. Referímonos al términu eonaviego o llingua eonaviega que tien la gran virtú de facer usu d’una referencia como ye la xeográfica, alloñada d’otres valoraciones que podríen interferir dando puxu a sensibilidaes más encontaes nes cuestiones emocionales».