Xeira denuncia la intención del Gobiernu d'Asturies de cambiar el nome al gallego-asturianu por «eonaviegu»

La Voz

AGORA

Ría del Eo, límite entre Asturias y Galicia, desde Ribadeo
Ría del Eo, límite entre Asturias y Galicia, desde Ribadeo

La asociación cultural diz que «nun ye popular nin tradicional» y vien porque L'ALLA  «refuga la presencia de la palabra gallegu»

27 ago 2021 . Actualizado a las 10:14 h.

La principal asociación cultural del Navia-Eo, Xeira, refugó lo que califiquen de «intención del Gobiernu d'Asturies de cambiar el nome al gallego-asturianu». Pa la organización, esta decisión supón «despreciar la tradición filolóxica y la denominación oficial de les últimes tres décades, amás de romper el consensu col movimientu defensor de la llingua de la zona».

La protesta de Xeira vien pol usu nos últimos meses pol Principáu del términu eonaviegu pa referise a la llingua del estremu occidental d'Asturies y depués d'una pregunta de Podemos a la conseyera de Cultura Berta Piñán, que respondió que l'usu d'esti términu básase nun informe de l'Academia de la Llingua (ALLA) y que ye'l que van usar nel diccionariu de gallego-asturianu que ta preparando la institución ('Diccionario eonaviego').

Xeira recuerda que l'ALLA publicó'l 'Informe sobre a fala o gallego-asturiano' (2006) y les 'Normas ortográficas del Gallego-Asturiano' (2007), ente otros, y que gallego-asturianu ye'l términu qu'usen les organizaciones y instituciones de la zona. Mesmamente, indiquen que mandaron cartes a la conseyera y al presidente Adrián Barbón pa reclamar qu'usaren esti nome pa la llingua del Navia-Eo, a les que nun recibieron respuesta.