El Principáu caltién la so petición sobre'l topónimu de la Ría del Eo y espera solución a «un defectu alministrativu»

La Voz REDACCIÓN

AGORA

Ría del Eo
Ría del Eo

El director xeneral de Política Llingüística d'Asturies, Antón García, mostróse confiáu en que l'Institutu Xeográficu Nacional «vuelva dar la razón a la nuestra petición»

30 may 2022 . Actualizado a las 11:44 h.

El Gobiernu del Principáu d'Asturies caltién la so petición de que'l Gobiernu central reconoza cola mesma validez y usu la denominación 'Ría del Eo' xunto al de Ría de Ribadeo. Amás, señaló que pel momentu ta a la espera de que se solucione «un defectu alministrativu de forma».

En declaraciones a Europa Press, el director xeneral de Política Llingüística d'Asturies, Antón García, mostróse confiáu en que l'Institutu Xeográficu Nacional «vuelva dar la razón a la nuestra petición».

Asina se posicionó depués de que'l Ministeriu de Tresportes, Movilidá y Axenda Urbana treslladara al Principáu y a la Diputación de Luga una resolución valorando parcialmente dalgunos de los recursos presentaos a la resolución anterior del Institutu Xeográficu Nacional (IXN) pola que se determinaba caltener la denominación 'Ría de Ribadeo' como identificador xeográficu de la Ría, y otorgar a 'Ría del Eo' el calter de nome alternativu, col mesmu nivel d'oficialidá y usu que Ría de Ribadeo.

Por eso, anulen la resolución recurrida y ordenen retrotrayer les actuaciones al momentu previu de solicitar informe a la Comisión Especializada de Nomes Xeográficos. En resume, el Ministeriu inalmite la cooficialidá de los topónimos 'ría de Ribadeo' y 'ría del Eo', polo que s'impón la primera sobre la segunda, propuesta pol Principáu y avalada pol Institutu Xeográficu Nacional (IGN).

Agora, la Comisión Especializada de Nomes Xeográficos va tener qu'emitir un informe nuevu que contenga motivación suficiente, al considerar que namás se treslladó'l resultáu de la votación.

«Pela nuestra parte, caltenemos la petición asturiana de que la denominación Ría del Eo tenga'l mesmu nivel d'oficialidá y usu que Ría de Ribadeo, y confiamos en que l'Institutu Xeográficu Nacional resuelva, llegáu'l momentu, nel mesmu sentíu que la so resolución anterior», señaló García, que recordó que la denominación Ría del Eo ye la tradicional n'Asturies, «polo que la reconocencia de la so oficialidá namás ye dar carta de naturaleza a un fechu que yá existe».

«Dende Asturies enxamás se cuestionó que la Ría del Eo se llame tamién Ría de Ribadeo na Comunidá Autónoma de Galicia. Lo que se solicitó ye que les dos convivieren col mesmu nivel d'oficialidá y usu, non que una sustituyera a la otra», sentenció, informa Europa Press.