Cangas recupera la farola de la ponte romana pa les sos fiestes

La Voz

AGORA

La procesión del Carme, en 1897, y, a la derecha, obres d'instalación de la farola
La procesión del Carme, en 1897, y, a la derecha, obres d'instalación de la farola

La infraestructura nueva, construyida en madera de castañal, tien un altor de 7 metros y ronda los 500 quilos de pesu

04 jul 2022 . Actualizado a las 16:13 h.

La Comisión de Festexos de Cangas (Cofeca) decidió recuperar el diseñu de la bola que tradicionalmente s'instala nel centru de la ponte romana mientres los festexos. «Recuperemos el diseñu orixinal, que foi instaláu per primer vegada en 1896, según pudimos comprobar nes cróniques de la dómina», indicó esta mañana la conceyala de Festexos de Cangas y presidenta de Cofeca, Laura Álvarez, que detalló que la idea de recuperar esti emblemáticu símbolu, surdió de David Álvarez de Adralés, miembru de la directiva d'Artesanos.

Nun principiu plantegóse la posibilidá de facer una colecta popular pa llograr recuperar el diseñu orixinal, pero finalmente la comisión de festexos fízose cargu de los gastos de la so construcción. Tou un emblema pa Cangas, qu'esta mañana yá llamaba l'atención de los más interesaos, que nun duldaron n'averase a la redoma de la ponte pa siguir el procesu del so allugamientu, que va permitir recuperar esti emblema na tradicional Descarga, que da empiezu'l próximu 16 de xunetu. El diseñu nuevu, amás, «pretende ser lo más fiel al orixinal, anque sabemos que nun va ser una réplica exacta, una y bones los documentos gráficos qu'esisten, nun son de bona calidá».

La construcción nueva cuenta con un altor de 7 metros, dos más que la que se conocía hasta agora, calteniendo na bola los trés colores: coloráu, azul y mariellu, qu'al entemecelos formen el marrón carmelita, tan característicu de la Virxe del Carme, y que ye enseña tanto de la Sociedá de Benefactores de la Virxe del Carmen como de la Sociedá d'Artesanos.