Argumenta que la documentación habría dir acompañada obligatoriamente d'una torna al castellán, dalgo que contravién l'espíritu de la Llei d'Usu
15 oct 2024 . Actualizado a las 12:18 h.Casu nuevu de discriminación llingüística a una empresa por emplegar l’asturianu. El Conceyu de Castrillón ta acabante d’escluir d’un procesu de contratación pública a un licitador que presentó tola documentación solicitada na llingua propia. La resolución asoleyada pel consistoriu torga a la empresa’l derechu de valorar la so ufierta. El Conceyu ampárase nel pliegu de condiciones de la llicitación, na que de forma contraria a lo qu’establez la Llei d’Usu y Promoción del asturianu, afita la condición de presentar la documentación namás en castellán.
Choca especialmente esta represión esplícita al usu del asturianu cuando’l Conceyu de Castrillón ta acabante reabrir el so Serviciu de Normalización Llingüística, precisamente creáu pa da-y presencia al usu del asturianu y capacidá de traducción al conceyu cuando precise esi tipu de servicios. Nes declaraciones feches a los medios esti mesmu mes d’agostu, dende Castrillón, falóse de que la recuperación d’esti serviciu «col oxetivu de protexer l’usu de la llingua nel conceyu». Agora’l Conceyu fai una prohibición esplícita por usar l’asturianu na documentación d’un procesu alministrativu que firma l’alcalde, Jesús Eloy Alonso Prieto, del PP. Ye una forma llamadera de «protexer l’usu del asturianu», según Iniciativa pol asturianu..
Iniciativa pol Asturianu esixe una rectificación inmediata d’esti «ataque a los derechos llingüísticos de la ciudadanía, contraria dafechu al espíritu y la lletra de la Llei d’Usu del asturianu». La empresa afectada por esti casu de discrimnación llingüística va siguir los pasos llegales pa reclamar esta decisión col sofitu d’Iniciativa pol Asturianu, emprendiendo les acciones llegales que se consideren necesaries, si nun esiste una rectificación inmediata per parte del Conceyu de Castrillón.