Salvemos la Vega pide a Cultura qu'intervenga na Fábrica d'Armes pa «protexer el patrimoniu asturianu»
AGORA
El colectivu reclamó a la Conseyería, como alministración competente en materia de patrimoniu, que pida al Conceyu d'Uviéu «tolos informes despintaos hasta la fecha» pol alcalde Alfredo Canteli, y el conceyal d'Infraestructures y Planiamientu, Ignacio Cuesta
12 feb 2026 . Actualizado a las 11:46 h.La plataforma Salvemos la Vega esixó esti xueves la «intervención inmediata» de la Conseyería de Cultura na cortil de la Fábrica d'Armes de La Vega y solicitó la paralización del conveniu urbanísticu hasta que se realicen estudios arqueolóxicos «rigorosos». «Tien la obligación de protexer el patrimoniu asturianu énte cualquier entidá qu'atente contra la so integridá», apuntó.
Nuna nota de prensa, el colectivu reclamó a la Conseyería, como alministración competente en materia de patrimoniu, que pida al Conceyu d'Uviéu «tolos informes despintaos hasta la fecha» pol alcalde Alfredo Canteli, y el conceyal d'Infraestructures y Planiamientu, Ignacio Cuesta, y plantege la supresión del vial previstu nel ámbitu.
Según la plataforma, investigaciones anteriores yá plantegaren la necesidá d'estudios más refechos. Nesti sentíu, señaló que'l grupu del catedráticu de la Universidá d'Uviéu José Avelino Gutiérrez propunxo nel so momentu escavaciones que finalmente fueron refugaes pol Conceyu. Suma que l'arqueóloga Esperanza Martín, responsable d'una recién valoración por xeorradar na redolada de La Vega, tamién solicitó escavaciones manuales pa determinar l'antigüedá y naturaleza de los restos detectaos.
Salvemos la Vega sostien que l'allugamientu, fondura y orientación de los restos «coincide cola estimación de los espertos de la localización del palaciu perdíu del rei Alfonso II d'Asturies» y alvierte de que'l vial d'alta capacidá previstu nel conveniu travesaría esa zona, lo que consideró «totalmente incompatible cola correcta preservación de cualquier tipu d'afayu arqueolóxicu».
Coles mesmes, criticó que'l Conceyu nun contemple retrasos nel cronograma de les obres nin una reformulación del plan. La plataforma señaló que, si la Conseyería de Cultura nun actúa, podría incurrir en «omisión de funciones in vixilando» y convertise en «cómpliz» de posibles delitos contra'l patrimoniu, informa Europa Press.