L' ALLA afirma que Barbón comparte la necesidá d'algamar la oficialidá nesta llexislatura

La Voz OVIEDO

ACTUALIDÁ

El presidente del Principado de Asturias, Adrián Barbón y el presidente de la Academia de la Llingua Asturiana, Xosé Antón González Riaño
El presidente del Principado de Asturias, Adrián Barbón y el presidente de la Academia de la Llingua Asturiana, Xosé Antón González Riaño

Barbón y Riaño falaron tamién de les «posibilidaes nueves» que s'abren pa la enseñanza del asturianu cola Llei d'Educación (LOMLOE)

07 ene 2021 . Actualizado a las 14:38 h.

L'Academia de la Llingua Asturiana (ALLA) afirmó esti xueves qu'hai un «alcuerdu plenu» ente la institución y el presidente Adrián Barbón nel sentíu de «garantizar que nesta llexislatura va algamase la necesaria reforma del Estatutu pa recoyer la oficialidá» del asturianu y del gallego-asturianu.

Asina lo indicaron dende l'ALLA al traviés de nota de prensa depués de que'l xefe del Executivu y el presidente de la institución, Xosé Antón González Riaño, mantuvieren un alcuentru nel Palaciu de Presidencia.

Con too, l'ALLA tresmitió-y al presidente qu'esti procesu de reforma tien qu'entamar nel 2021 «y tien la plena seguranza -l'ALLA- de qu'esto va ser asina». P'aprobar un Estatutu nuevu na Xunta Xeneral faen falta 27 diputaos y según la institución «nesta llexislatura les fuercies parllamentaries favoratibles a la oficialidá son ampliamente mayoritaries».

Agora, l'Academia va treslladar el resultáu del alcuentru con Barbón a los grupos parllamentarios que, según la so opinión, apoyen «agora mesmo» la oficialidá: FSA, IX, Podemos Asturies y Foru Asturies. «Ábrese un futuru de recuperación llingüística n'Asturies que pue considerase históricu y que va asegurar el futuru del asturianu como llingua de cultura nel Principáu», indicaron dende l'ALLA.

Otra manera, Barbón y Riaño falaron tamién de les «posibilidaes nueves» que s'abren pa la enseñanza del asturianu cola Llei d'Educación (LOMLOE); de la presencia del asturianu nos medios de comunicación públicos (TPA), asina como nel ámbitu institucional, y el papel y posición alministrativa de l'ALLA. «Nesti análisis global que se fixo de la situación del asturianu, entrambes partes tuvieron d'alcuerdu dafechu y quedaron na necesidá d'afondar nesta política llingüística de dignificación y de recuperación» del asturianu y del gallego-asturianu, señalaron.