Más de la metá del alumnáu de Primaria y Secundaria va tener llibros emprestaos

A. I.

ESCOLINOS

Escolinos con llibros de testu
Escolinos con llibros de testu

El Principáu publica'l resolvimientu del programa de préstamu de llibros, que se suma a los bancos de testos que tienen los centros escolares

26 jul 2019 . Actualizado a las 09:55 h.

Más de la metá de los estudiantes de Primaria y Secundaria va cuntar con llibros de testu gratuitos el próximu curso gracies al programa de préstamu de llibros del Gobiernu asturianu y a los bancos qu'entamen los centros escolares.

El Principáu acaba de publicar el resolvimientu de les ayudes a llibros de testu, que van beneficiar anguaño a casi 22.000 estudiantes, 4.719 más que'l pasáu. La Conseyería d'Educación y Cultura destinó a esta iniciativa 2.281.545 euros, frente a los 1.918.560 del añu académicu que remató en xunu, lo que supón 362.985 euros más.

Na última convocatoria aumentóse l'estragal de renta de cada miembru de la unidá familiar dende los 5.000 hasta los 7.000 euros, col fin de facilitar que llares con ingresos más elevaos tuvieren tamién accesu a l'ayuda.

El sistema de subvenciones directes a colexos ya institutos para la creación de fondos bibliográficos instauróse en 2014 y favorez que los estudiantes dispongan d'un préstamu de manuales por un valor de 105 euros, en llugar de la paga en metálico que recibíen enantes. Esa cantidá dexa adquirir unos trés volúmenes al mes. Sicasí, gracies a los fondos acumulaos nestos años, el númberu de beneficiarios finales supera llargamente la cifra inicial d'ayudes concedíes.

El gastu para les ayudes a la compra de material escolar destinaes al alumnáu de la enseñanza concertada, aprobáu pol Conseyu de Gobiernu na so última xunta, tamién aumenta al respective de años anteriores, al pasar de 450.000 a 485.625 euros.

Esti doble sistema de xestión que, per una parte, permite a los centros públicos crear bancos de llibros y, per otra, caltien les ayudes individuales a estudiantes de los concertaos establecíos nel cursu 2015-2016. La diferencia respuende a llimitaciones llegales, al nun permitir el xurídicu de la enseñanza privada que el Principáu realice un tresvase de fondos más allá de los previstos nel conciertu educativu, a diferencia de lo qu'asocede na escuela pública.

 L'informe del Serviciu d'Inspección Educativa sobre'l programa de préstamu y reutilización de llibros realizáu nel cursu 2017-2018 sobre 260 centros reflexa qu'el 71,43% del alumnáu de Primaria y el 54% de Secundaria benefíciase de los llotes gratuitos. Amás, el númberu de centros qu'ufierten tolos llibros de manera gratuita va n'aumentu cada cursu escolar, gracies a los fondos que se van atropando.