Carlos Alba, Premiu Nel Amaro de Teatru Profesional con «Llázaro de Tormes»

Europa Press UVIÉU

OVIEDO

Representación Llázaro de Tormes
Representación Llázaro de Tormes

El xuráu decidió conceder el premiu a esti espectáculu al reconocer nél una «adaptación rellumante d'un clásicu a la cultura asturiana»

27 nov 2017 . Actualizado a las 20:41 h.

Carlos Alba ye'l ganador de la primer edición del Premiu Nel Amaro de Teatru del Gobiernu d'Asturies. Ente les obres presentaes, el xuráu decidió conceder el premiu al espectáculu 'Llázaro de Tormes', de Carlos Álba, al reconocer nél una «adaptación rellumante d'un clásicu a la cultura asturiana, con un gran procuru llingüísticu tanto nel testu como na representación del espectáculu, entroncando con un xéneru tradicional asturianu como ye'l monólogu, dignificándolu», según destaca l'acta. Según señala'l Gobiernu d'Asturies al traviés d'una nota de prensa, el xuráu del Premiu Nel Amaro de Teatru Profesional en llingua asturiana y gallego-asturianu decidió por unanimidá conceder el gallardón a esta obra.

El xuráu reunióse esti llunes baxo la presidencia del director xeneral de Planificación Llingüística y Normalización, Fernando Padilla Palicio, y tuvo formáu por Eva Vallines Menéndez, actriz y crítica teatral; Esther Castro Manzano, responsable del Serviciu de Normalización Llingüística de Siero; Cristina Muñiz Martín, escritora; José Ramón Iglesias Cueva, secretariu de l'Academia de la Llingua Asturiana, y Roberto Corte Martínez, director y críticu teatral.

Estrenada nel Teatru Xovellanos de Xixón el 18 d'ochobre del 2012, 'Llázaro de Tormes' ye una adaptación al asturianu de la novela 'La vida de Lazarillo de Tormes y de sus fortunas y adversidades' que busca caltener el fondu popular y folclóricu del orixinal. Según señala'l Principáu, la comicidá y la complicidá col públicu tán presentes nel montaxe, que cunta cola dirección escénica de Felipe Santiago, «ensin desdexar la calidá lliteraria del testu, pa lo que Carlos Alba cuntó cola revisión llingüística del escritor Milio Rodríguez Cueto».

Carlos Alba, conocíu como 'Cellero' pol nome d'ún de los sos personaxes, tien una trayectoria amplia nel campu de los cuentacuentos y el monologuismu. Los sos espectáculos diríxense a un públicu diversu, anque predomina lo infantil y lo xuvenil. Participó como guionista y actor en dellos programes de la TPA, onde pon en práctica'l monologuismu humorísticu asturianu, una disciplina a mediu camín ente la narración y el teatru popular onde'l so personaxe Cellero cunta histories con humor.

Al Premiu «Nel Amaro", gallardonáu con una pieza artística y la promoción de la obra, podíen presentas eempreses del sector profesional dedicaes a la producción y representación d'espectáculos teatrales (yá se trate de persones físiques o xurídiques), teniendo acoyida tanto los espectáculos orixinales como les obres dramátiques yá existentes y les versiones o adaptaciones d'espectáculos representaos orixinalmente n'otra llingua.