Pescadores gallegos y asturianos se manifiestan por un reparto «más justo» de la cuota de caballa

Lucía Vidal REDACCIÓN / LA VOZ

ACTUALIDAD

Aseguran que no piden subvenciones, solo que «nos dejen trabajar»

31 mar 2019 . Actualizado a las 11:59 h.

«A próxima, en Santiago», exclama Antonio Otero, patrón mayor de la Cofradía de O Grove, una de las que se sumó a la movilización celebrada este sábado en Oviedo por un reparto «xusto» de la cuota de caballa. «Isto foi o pistoletazo de saída. A unión de Asturias e Galicia quedou selada nunha demanda común. Traballaremos sen descanso ata conseguir cambiar o sistema», aseguró el presidente de las cofradías españolas y de la federación de Lugo, Basilio Otero.  

Alrededor de medio centenar de gallegos procedentes de Cangas, A Illa, Cambados, Raxó, Foz, Burela o Ribadeo se dieron cita en la protesta. La próxima cita será en un despacho: la reunión del 11 de abril con el Ministerio, a la que acudirán con esperanza y cautela a partes iguales: «Hai que aproveitar que estamos en época electoral -dicen- pero o que se negocie pode quedar en papel mollado», advierte el también patrón mayor de Burela.

Piden poner fin a un reparto que data del año 2014, y que prima los datos históricos de capturas por encima de las características socioeconómicas. Es decir, que da ventaja a vascos y cántabros frente a gallegos y asturianos. «Eu como español pago impostos como un vasco ou un cántabro, así que penso que teño os mesmos dereitos. Sen embargo, o meu barco ten un tope de pesca dez veces inferior ao dun barco vasco. Os mesmos mariñeiros vascos dannos a razón. O que pasa é que é un reparto político», se queja Antonio Otero.

Añaden a sus demandas el argumentario europeo: «Desde Bruselas din que hai que protexer a flota artesanal. Pois somos os que máis postos de traballo xeramos», se lamenta el patrón mayor de O Grove, que considera que la situación actual los pone «al borde de la catástrofe».

Hacen cuentas. Cuentas que no salen. «Aos barcos que máis cuota teñen, na provincia de Pontevedra, correspóndenlles 7.500 quilos. Ponlle un euro por quilo e cinco tripulantes. Cinco días que hai que desaparellar e aparellar, cincocentos euros de combustible porque non chegan mil litros de gasóleo par ao desprazamento, a seguridade social co que esta subiu, e logo, no caso dos barcos pequenos, facer noite fóra. Vamos, o comido polo servido», explica. No compensa pero salen porque no queda más remedio. «A xente ten medo de que se queda en terra, logo non lles deixen volver». 

«Só queremos traballar»

Repiten que no quieren subvenciones, solo poder trabajar, «porque peixe hai, e demanda de xarda, tamén». Se avecina la temporada fuerte de la especie y ya se ven de brazos cruzados viendo cómo sus vecinos del Cantábrico capturan y ellos no: «Iso fastidia moito. É como un pai que ten cinco fillos e lle dá máis a un ca outro. Todos teñen que ser iguais e recibir o mesmo». 

Conscientes de que la ley de pesca obliga a un reparto por históricos, matizan que «non ten por que ser nestas porcentaxes», que califican de irrisorias en el caso gallego, un 17 % de la cuota total (que se reduce a un 4,7 % en el caso de la provincia de Pontevedra, la que más barcos tiene) para una flota compuesta por más de mil embarcaciones. «Non podemos estar con momentos dun 95 % histórico e un 5 % socioeconómico, cando ademais no histórico entran os anos 2009 e 2010, nos que os vascos e cántabros fixeron sobrepesca, unha multa que por certo temos que pagar todos ata o 2021. Sobrepesca que lles contou para o cálculo da cota, como o que vendemos nas súas lonxas os galegos. É vergoñento. E este ano, un 20 % de recorte máis. Non podemos seguir así».