A Mesa pola Normalización Lingüística felicita al PP asturiano por usar «gallego» na Xunta Xeneral

La principal asociación de defensa del gallegu alaba a Álvaro Queipo «por usar e defender o uso do galego no Parlamento de Asturias»

Los diputados del PP asturiano Teresa Mallada y Álvaro Queipo visitan la Ría del Eo.
Los diputados del PP asturiano Teresa Mallada y Álvaro Queipo visitan la Ría del Eo.

L'asociación gallega A Mesa pola Normalización Lingüística felicitó esti xueves al diputáu popular asturianu Álvaro Queipo, natural de Castropol, por usar el gallego-asturianu nel plenu de la Xunta Xeneral.

Al traviés de twitter, la principal asociación de defensa del gallegu, quixo felicitar a Queipo «por usar y defender l'usu del gallegu, na variante oriental propia de les Tierres del Eo-Navia, nel Parllamentu d'Asturies», indicaron nun tweet escritu en gallegu normativu colos hashtags #EnGalegoTemosDereito #OficialidadeXa.

Queipo usó esti miércoles el gallego-asturianu na so intervención na Xunta Xeneral pa presentar una proposición non de llei pa la denominación de la Ría del Eo, pero interrumpiólu'l diputáu de Vox Ignacio Blanco, qu'afirmó que nun entendía'l gallegu «o llingua o lo que tea falando, que nun sé lo que ye».

Énte la quexa, el presidente de la Xunta, Marcelino Marcos, recordó que'l reglamentu dexa a los diputaos usar les llingües propies d'Asturies, pero pidió a Queipo que se dirixiera a los diputaos «de manera que toos puedan entendelo». Queipo pasó a usar el castellanu, de la que recordó a Blanco que nun falara en gallegu, sinón en gallego-asturianu, «que ye otra llingua», informó Europa Press.

El PP, la última víctima de la «represión lingüística» en la Junta

Juan M. Arribas
;
El PP, la última víctima de la «represión lingüística» en la Junta Un diputado del PP habló en fala, Vox lo vetó. Podemos empieza a hablar en asturiano y como la diputada del grupo de Abascal no se queja se lo indica y se reanudan las protestas

Que el asturiano iba a ser el pim pam pum de la legislatura lo demostró el hecho de que arrancara con la negativa, por parte de PP y Vox, a permitir que lo hablara en la Junta la consejera de Cultura, Berta Piñán. El reglamento de la cámara proclama explícitamente el derecho de los diputados a usar la llingua o cualquiera de sus variantes, que para Vox simplemente no existen o no se entienden. A veces. Depende del diputado que esté presente en la cámara.

El pleno del miércoles repitió la polémica con un protagonista inesperado, al empezar su intervención en gallego-asturiano el diputado del PP, Álvaro Queipo. Todo a cuenta una iniciativa en la que defendía el mismo trato para la denominaciones «Ría del Eo» y «Ría de Ribadeo». El PP, que se ha mostrado como acérrimo adversario del uso del asturiano en comisiones parlamentarias, tiene en Galicia un respeto exquisito por la lengua autonómica. Pero las palabras occidentales de Quiepo le sonaban a chino a Ignacio Blanco, de Vox. El diputado pidió al presidente de la Cámara, Marcelino Marcos, que Queipo se expresara en castellano «por no entender en lo que habla».

Seguir leyendo

Comentarios

A Mesa pola Normalización Lingüística felicita al PP asturiano por usar «gallego» na Xunta Xeneral