Mieres convida a percorrer la gastronomía del conceyu

J. S. REDACCION

AGORA

Valle de Turón
Valle de Turón Ayuntamiento de Mieres

El Conceyu pon en marcha los Episodios Gastronómicos, cuatro rutes qu'axunten cultura ya historia

29 sep 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

El Conceyu de Mieres, al traviés de les conceyalíes de Cultura y Turismu que dirixe Juan Ponte, pon en marcha esti mes d'ochobre los Episodios Gastronómicos del conceyu de Mieres, una serie de rutes per distintos puntos y zones del conceyu nos que s'axunta cultura, historia y gastronomía dando la posibilidá de percorrer el conceyu parando a tastiar productos y platos en puntos bien simbólicos y emblemáticos del conceyu.

Unos Episodios Gastronómicos qu'entamen esti sábadu 2 d'ochobre col episodiu de Mieres y que van rematar el 23 d'ochobre col Valle de Turón, pasando'l día 9 per Baíña y Uxo y el 16 per Cuna y Cenera. Aventures gastronómiques enmarcaes dientro de les rutes temátiques qu'estes conceyalíes entamaron tol branu col oxetivu de promocionar y dar a conocer el patrimoniu del conceyu.

Unes rutes que llograron un gran ésitu y que rematen con estes cites colo meyor de la nuesa gastronomía, dando protagonismu al legáu de les guisanderes, los embutíos de Turón, el chocolate d'Uxo o la casadiella del Valle de Cuna, por poner solo dellos exemplos de lo que les y los participantes van atopar nestes cites pa descubrir y redescubrir el conceyu al traviés de los sos sabores más característicos.

Les reserves pa estos Episodios Gastronómicos, con aforu llendáu, tienen que facese na Oficina Municipal de Turismu o nel teléfonu 985 45 05 33. Toles rutes cuesten 15 euros, empiecen a les 12 hores y el calendariu ye'l siguiente:

Primer Episodiu: Mieres. Sábadu 2 d'ochobre. Puntu d'Alcuentru: IES Bernaldo de Quirós

Esta ruta pretende poner sobre la mesa una serie d'acontecimientos históricos que tuvieron llugar nel conceyu y que tienen rellación directa cola gastronomía. A lo llargo del percorríu van facese distintes paraes pa reponer fuerces y conocer un poco meyor esos oríxenes. Va ser un paséu de la mano de Lorca, Armando Palacio Valdés, Madalena y Víctor Alperi, Carmen Fernández de Rivera, María Luisa García… regáu con platos emblemáticos de la historia gastronómica de la villa.

Segundu Episodiu: Baíña y Uxo. Sábadu 9 d'ochobre. Puntu d'Alcuentru: Conceyu de Mieres

El percorríu va empezar na zona noroeste del conceyu, con fabes, chorizu y la bebida patria. Yá n'Uxo va repasase la flamante historia chocolatera de la contorna, pa rematar con un alcuentru col patrimoniu y la historia del conceyu, too ello interpretao en clave cultural y gastronómica.

Tercer Episodiu: Cuna y Cenera. Sábadu 16 d'ochobre. Puntu d'Alcuentru: Conceyu de Mieres.

Escursión en forma de ritual con presencia de sidra, tortos y ragú de xata. Un percorríu per espacios singulares, unos enllenos d'historia y otros rebosantes d'hestories que se van prebar en pequeños mordiscos.

Cuartu Episodiu: Valle de Turón. Sábadu 23 d'ochobre. Puntu d'Alcuentru: Conceyu de Mieres

Esta ruta adiéntrase no más fondo del Valle de Turón, santu y seña de la minería, de los embutíos, del pote asturianu, d'empanaes y tarta turonesa. María Luisa García y Emilia Fernández van guianoa al traviés de les sos especialidaes pela historia recién de la cultura gastronómica, rematando col quesu d'Urbiés, en plenu procesu de recuperación.